Pliktverket?

Imorse skulle jag infinna mig vid pliktverket 07:30 för att besöka sjuksköterskan och läkaren.
Hos sjuksköterskan kollade de hörsel,syn,längd,vikt och styrka. Inte helt oväntat fick jag en 9:a på styrketestet ;)
Pliktverket måste vara Sveriges mest oorganiserade enhet, varför lät de mig inte prata med läkaren direkt när jag kom igår så skulle jag kunnat åkt hem samma dag, men icke, de lät mig stanna kvar i Göteborg över natten för att sedan skicka hem mig kl 09:00 dagen därpå. Tur är väl ändå att mönstringen och värnplikten skall blir frivillig så folk slipper åka land och rike runt för att  komma till en enhet som inte vet vad ordet planering innebär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0