Mönstring.....

Vad fan skall det vara bra för om man ändå inte vill göra lumpen? Jag menar de tar ju ändå inte in folk som ej vill göra lumpen......hoppas jag.
Jag kom ner till Göteborg kl 13:00 idag, då började vi med att skriva ett "teoriprov" sedan snack med psykologen och sedan var det dax för läkarbesök, men då säger kärringen i luckan: "Nu stänger vi för dagen".
Vad är det för jävla planering? här sitter man och åker över 30 mil för en sak man inte ens vill göra och så planerar de på ett sådant sätt, jag som trodde de "disciplinerade" herrarna kunde planera, men icke.
Så då menade de att jag skulle sitta och "uggla" från kl 16:00 till 07:30 dagen efter, vore det inte bättre om man kunde göra allt på en dag och sedan åka hem? Nu går jag miste om 2 FETA dagslöner och 2 viktiga träningsdagar.

Kommentarer
Postat av: Andreas b

Haha otur :/ DU när du ändå är i gbg så testa exhale gymmet!

2009-06-24 @ 23:03:58
Postat av: Anonym

Vill och vill... Vet du inte att det är lumpen som gör pojkar till män?! Eftersom det är såpass ovanligt att göra lumpen idag så är det en merit i vuxna arbetsgivares ögon! Även tjejer skulle jag tro...

På min tid ansågs de som inte gjorde lumpen vara veklingar. Det var inte alls länge sen...

2009-06-25 @ 00:34:16
Postat av: Martin

Då är jag väl en vekling då, fick iaf 9 på muskeltestet, inte så illa för en vekling som mig.

2009-06-25 @ 10:40:23
URL: http://nitrax.blogg.se/
Postat av: Henriken

Måste man mönstra ? Trodde de var frivilligt ? :s

2009-06-25 @ 11:19:59
URL: http://henrikens.blogg.se/
Postat av: Martin

Ja, om du blivit kallad till mönstring är det en plikt att åka dit, störtlöjligt, kostar bara skattebetalarna massa pengar helt i onödan.

2009-06-25 @ 11:23:12
URL: http://nitrax.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man kan vara "vekling" på flera olika sätt...

2009-07-12 @ 00:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0