Karlstad, Sunne och lite(t) Ransby

Fredagen inleddes med svininfluensaspruta och avslutades med en lugn kväll framför TV:n och Idol, där tyvärr SnyggTove åkte ut. Tidigt på lördag morgon tog jag Mammas "räser" till Karlstad för att inhandla diverse julklappar. Efter dag 1 i shoppingdjungeln kunde jag med lättnad pricka av tre av fyra klappar på listan. Natten tillbringade jag på en madrass i syrrornas lägenhet. 08:30, klockan ringer för en ny dag i Karlstads äffärer. Gjorde det enkelt för mig genom att ta med mig syster1 till Bergvik där hon själv fick välja ut sin klapp. Fjärde och sista klappen på listan låg nu inslagen och klar i säcken. Julklapparna fixade och subway-baguette i magen. Nästa anhalt: Sunne. Bara några mil norr om Karlstad möttes jag av tjock svart rök, en bil hade börjat brinna så det var bara att vänta tills brandkåren släckt elden. Efter ca 20 minuter fick jag passera, väl framme i Sunne väntade svärföräldrarna och Selma(hunden) på mig så glatt. Nu ska jag snart krypa ner i sängen här hemma i Ransby efter en mycket händelserik och trevlig helg.







Som en ren slump spelade P3 Cues 90-talshit Burnin´ precis då brandbilen rullade förbi utanför mitt fönster. Visserligen sjunger de om en annan typ av "eld", men kunde inte låta bli att småle där jag satt för mig själv och sjöng med till låten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0